14. 8. 2014
Společně s novým parkovacím domem na Kopečné postavilo město i výtah pro pěší. Ten měl podle původních plánů sloužit veřejnosti ke snadnému, bezbariérovému spojení z prostoru kolem Kopečné do centra města (viz např. TZ BKOM: http://www.bkom.cz/users/2014_tiskovka_pd_kopecna.pdf), kde zatím pěší, včetně rodičů s kočárky, musejí překonávat strmé stoupání ulicí Studánka. Jak se však nyní ukazuje, výtah pro pěší funguje jen po zaplacení deseti korun.
Tímto nesystémovým opatřením vzniká pěším nesmyslná bariéra v používání této jinak atraktivní cesty. „Zdravý člověk cestu výtahem jistě oželí a vyběhne po schodech, které jsou zatím zadarmo, ale pro rodiče s kočárky či vozíčkáře tak nadále zůstane alternativou jen náročný, strmý a nepohodlný výstup ulicí Studánka na Pekařskou. Přitom právě tito lidé nejsou z těch, kteří by si takovéto dotatečné zpoplatňování při pravidelných cestách mohli dovolit platit,“ nesouhlasí se zpoplatněním výtahu předseda klubu zastupitelů SZ Martin Ander.
Paradoxní je to o to víc, že politici z vedení MČ Brno-střed (starosta Šťástka, či radní Mencl) slibovali lidem usnadnění cesty z Kopečné na Husovu. V jednu chvíli, kdy byla před dvěma lety ve hře ještě stavba lávky nad tramvajovou tratí, dokonce slibovali bezbariérovou cestu z Kopečné až do Denisových sadů. Najednou však lidé zjišťují, že žádná bezbariérovost a usnadnění se nekoná a za zkrácení cesty si musí zaplatit. „Považuji to za promarněnou příležitost a ostudu Brna, neboť tím, kdo u výtahu peníze vybírá není žádný soukromý majitel, ale městskem řízená společnost Brněnské komunikace,“ dodává Ander. Přitom řidičů, kteří si v domě zaparkují auto, se zpoplatnění výtahu netýká, k přivolání výtahu použijí parkovací lístek. Pro pěší je však zpoplatněna jak cesta nahoru, tak cesta dolů.
Zelení už se obrátili na primátora, aby celou věc řešil a zpoplatnění výtahu zrušil, protože takové opatření nemá v moderním evropském městě obdoby. Dost na tom kolik bariér pro pěší ve městě i nadále zůstává (spousta zbytečných zábradlí na přestupním uzlu před hlavním nádražím, vysoké obrubníky na přechodech pro chodce apod.).