17. 11. 2013

Zelení kritizují laxní přístup vedení města k zajištění kvalitní veřejné dopravy do bohunického kampusu. Příprava výstavby nové tramvajové trati vázne, radní však zamítli i potřebné rozšíření nástupiště ve směru do kampusu na Mendlově náměstí. Podpora zázemí pro vědu a výzkum ve městě Brně tak zůstává jen na papíře. 

 

Bohunický kampus Masarykovy univerzity a fakultní nemocnice potřebují kapacitní a rychlé spojení veřejnou dopravou. Tisíce lidí, kteří zde pracují a studují, či sem dojíždějí za zdravotnickými službami, potřebují rychlé a komfortní spojení s centrem města. V minulém volebním období proto byla připravena a v září 2010 zastupitelstvem schválena změna Územního plánu města Brna, která umožní postavit novou tramvajovou trať ze zastávky Osová do terminálu v bohunickém kampusu (viz [1]).

 

Za více než rok a půl však nové vedení města nedokázalo v celé věci udělat nic víc, než připravit investiční záměr, kterým chce celou investici převést na bedra Dopravního podniku [2]. A to navíc s tím, že z rozpočtu města na celou investiční akci nevyčlení ani korunu.

 

Martin Ander, předseda Strany zelených v Brně k tomu říká:

„Vedení města se neustále ohání strategiemi, jak chce z Brna udělat centrum vědy a výzkumu, přitom není schopné jako svou prioritu zařadit do rozpočtu výstavbu tramvajové trati do největšího univerzitního areálu. Těžko tak přesvědčí studenty, profesory, ale i Brňany, že to s podporou vědy myslí skutečně vážně.“

 

Přestože uzemní plán s výstavbou trati už rok a půl počítá, práce na přípravě projektu zatím vůbec nezačaly. Projektová příprava by měla přijít podle odhadů Dopravního podniku na 58 milionů korun, celá stavba pak na 844 milionu korun. Bez finanční podpory města ji však Dopravní podnik nebude schopen realizovat.

 

Váznou však i mnohem levnější a jednodušší věci. Radní nedávno odmítli záměr rozšířit nástupiště trojebusů směr kampus na Mendlově náměstí. Přitom situace zde už je neúnosná. Lidé se v dopravních špičkách mačkají na úzkém chodníku, kde není ani přístřešek proti dešti. Podnět k rozšíření nástupiště přitom dával jak Dopravní podnik, tak městská část Nový Lískovec.

 

Jana Drápalová, starostka MČ Brno-Nový Lískovec dodává:

„Kultura cestování z Mendlova náměstí směrem do Nového Lískovce a bohunického kampusu zdaleka neodpovídá standardům moderního města, které chce být centrem vědy a výzkumu. Na celkovou rekonstrukci Mendlova náměstí město ještě dlouho nebude mít peníze, nechápu ale, proč se nemůže udělat ani jednoduchá úprava za necelých třistatisíc, která pomůže stovkám lidí denně ke komfortnějšímu cestování.“

středa 18. dubna 2012

Podrobnosti:

Martin Ander, zastupitel a předseda městské organizace SZ Brno, tel: 732 565 042

Jana Drápalová, zastupitelka a starostka MČ Nový Lískovec, tel: 721 636 486